wallStand_article-cover

استندهای فروشگاهی: سرامیک و پُرسِلان

۱۷ مهر ۱۴۰۰ / October 9. 2021


امروزه، در بازار کاشی و سرامیک، محصولات از تنوع فوق العاده ای برخوردار هستند. این تنوع می تواند محرکی برای خلاقیت طراحان در دکوراسیون فروشگاههایی باشد که این محصولات در آنها عرضه می شوند.

در این میان استندهای فروشگاهی که اختصاصا برای نمایش کاشی ها و اسلب های پرسلانی طراحی و ساخته می شوند نقش موثری در مرتب سازی و دسته بندی محصولات متنوع دارند.

از این رو، استندهای نمایش کاشی و اسلب انواع گوناگونی پیدا کرده اند و طراحان این استندها با توجه مساحت، نقشه فروشگاه، تعداد و تنوع محصولاتی که قرار است ارائه شوند، ابعاد محصولات و دیگر مؤلفه ها، استندهایی خلاق طراحی کرده و ساخته اند. این استندها غالبا از فلز، ام دی اف و چوب ساخته می شوند و استحکام زیادی دارند.

با وجود ظاهر متنوع، می شود استندهای نمایش کاشی و اسلب را در ۴ یا ۵ گروه عمده دسته بندی کرد.


  • استندهای ایستاده و زمینی

Floor stands

این استندها به صورت ستون و یا قاب های بلند با گیره های ثابتِ مُطَبَّق در طول قاب یا ستون ساخته می شوند که در هر یک از طبقات یک کاشی با ابعاد مشخص قرارگرفته و به نمایش درمیآید.

نوع دیگر این استندها، شامل صفحه ای هستند که شیارها، گیره ها یا قاب هایی در آن تعبیه شده تا کاشی را در خود نگه دارند. این استندها معمولا یک طبقه و کوتاه هستند و به صورت افقی در روی زمین یا کانتر قرار می گیرند.



  • استندهای دیواری

Wall stands

این استندها معمولا ابعادی از کف تا سقف دارند؛ به موازات دیوار قرار می گیرند و شامل صفحه ای مشبک و سوراخدار هستند که کاشی و اسلب را، با گیره، در آنها ثابت می کنند.

استند دیواری همچنین می تواند یک دیوار ثابت باشد که در فواصل منظم کاشی ها روی آن نصب می شوند و یا حتی شامل صفحاتی باشد که در دیوار تعبیه می شوند تا کاشی ها و اسلب ها در آنها نصب شوند.

مزیت این استندها در این است که ابعاد مختلف کاشی و اسلب را می شود در آنها چید و مشخصات هر یک را در کنار آن نصب کرد.



  • استندهای پَرّه ای

Wing stands

این استندها شامل یک پایه است که قاب های نمایش کاشی بر روی آن سوار می شوند. قاب ها از یک سو به پایه ثابت شده اند و از سوی دیگر آزاد هستند و معمولا امکان حرکت حول پایه را دارند. مانند یک کتابچه. بدین ترتیب می شود محصولات را ورق زد و مقایسه کرد.



  • استندهای ریلی (کشویی)

Sliding stands

این استندها بسیار کار آمد بوده و پر طرفدار ترین برای نمایش محصولات در تنوع زیاد و مساحت های محدود می باشد. این استندها که کاملا از فلز ساخته میشوند به دو گروه اصلی تقسیم میشوند.

گروه اول – استند های عمودی (بیشتر جهت نمایش سرامیک و اسلب های دیواری استفاده میشوند.)

گروه دوم – استند های افقی (بیشتر برای تمایش سرامیک ها و اسلب های مخصوص کف استفاده میشوند.)

گروه اول؛

استندهای عمودی ریلی شامل قاب ها یا گیره هایی متحرک هستند که بوسیله چرخ های مخصوص شان روی صفحه های استیل شیاردار، بصورت موازی به چپ و راست حرکت میکنند.  این استندها به دو صورت قاب دار (With Frame)  و بدون قاب (Frame Less)  ساخته می شوند.

در استندهای قاب دار یک پنل از جنس ام دی اف یا  PVC داخل یک قاب فلزی قرار میگیرد و معمولا تمام سطح این پانل با گرافیک پوشیده شده و نمونه های سرامیک روی گرافیک چسبیده می شوند.

استندهای بدون قاب که عموما برای نمایش اسلب های پرسلانی به کار گرفته میشوند به گونه ای طراحی و ساخته میشوند که محصول بطور کامل و بدون اضافه شدن قاب نگهدارنده در آن به نمایش درمی آید.

 استندهای بدون قاب در دو حالت با سایز ثابت  و سایز متغییر (مدولار) ساخته  میشوند. در حالت اول فاصله گیره های استند مشخص، و منطبق با سایز استاندارد سرامیک یا اسلب می باشد. حالت دوم که به استندهای کشویی مدولار معروف هستند، فاصله گیره ها قابل تغییر بوده و میتوان سرامیک هایی با عرض ۶۰ تا ۱۶۰ سانتیمتر را روی آن ها نصب کرد.

 

 

گروه دوم؛

استندهای ریلی افقی که برای نمایش کاشی کف به کار میروند و در چند حالت ساخته میشوند.

استندهای کشویی که شبیه به دراور هستند و استندهایی که با ریل به چپ و راست حرکت میکنند و جدیدترین آنها استندهای ریلی عمودی هستند که نمونه محصول با ۹۰ درجه چرخش بصورت افقی قرار گرفته دید مناسب برای انتخاب سرامیک کف را فراهم میکند.

 


  • استندهای گَردان

Rotating stands

استندهای گردان مجموعه ای از صفحات هستند که حول یک محور می چرخند و کاشی ها روی این صفحات قرار می گیرند. در این استندها تعداد زیادی محصول را می شود در مساحتی کوچک به نمایش درآورد.



منتشر شده در barsadesign.com