Exhibition-Stands_Exhibitor

مزایا و معایب غرفه سازی و حضور در نمایشگاههای تجاری


چرا در یک نمایشگاه تجاری شرکت می کنیم؟


شرکت در نمایشگاههای تجاری، با سفارشِ ساختِ یک یا چند غرفه کارآمد، می تواند منافعی را یک برای کسب و کار در بر داشته باشد: ملاقات با مشتریان بالقوه و بدست آوردن سرنخهای بازاریابی. با این حال تضمینی برای موفقیت وجود ندارد؛ همچنین این مشارکت هزینه هایی را نیز شامل می شود. با این وجود، با سبک و سنگین کردن نکات مثبت و منفی حضور در یک نمایشگاه می شود به تصمیم درست دست پیدا کرد.


نتایج مثبت داشتن یک غرفه نمایشگاهی در نمایشگاههای تجاری

نقاط قوت شرکت در نمایشگاههای تجاری شامل:

  • بالا بردن سطح اطلاع رسانی – مشارکت در یک رویداد تجاری / صنعتی تاریخچه کسب و کار ما را غنی تر می کند و ارزش افزوده برند ما را بالاتر می برد. با داشتن یک غرفه نمایشگاهی در یک رویداد تجاری نتایجی همچون فرصت به دست آوردن حامیان مالی نیز برا ی کسب و کار ما فراهم می شود.
  • ملاقات رودررو – برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان بالقوه راهی درخشان برای ساختن پلهای ارتباطی با بازار است.
  • ایجاد شبکه – شرکت در نمایشگاههای تجاری راه خوبی برای رویارویی با مشتریان جدید و تامین کنندگان است؛ همچنین جایی است برای شناخت رقبا و دستاوردهای آنان.
  • معرفی محصولات جدید – نمایشگاههای تجاری مکانی برای معرفی محصولات و خدمات جدید هستند. بسیار مطلوب است که شما قادر خواهید بود تا به طور حضوری به معرفی محصول جدید خود بپردازید و به سوالات پیرامون آن به طور مستقیم پاسخ دهید.
  • پایگاه داده های خود را بسازید – ملاقات با مشتریان بالقوه در غرفه نمایشگاهی اختصاصی، کمک می کند تا فهرست بازاریابی خود را ساخته و تکمیل کنید و یک نقشه فروش باکیفیت برای کسب و کارتان فراهم سازید.


مشکلات داشتن غرفه نمایشگاهی در نمایشگاههای تجاری

برخی از نقطه ضعف های شرکت در نمایشگاههای تجاری عبارتند از:

  • هزینه ها – شامل: اجاره فضای نمایشگاهی، طراحی غرفه و غرفه سازی، مخارج سفر و اقامت پرسنل.
  • رقابت – از آنجایی که رقبای شما نیز در نمایشگاه حضور دارند، برای جلب مشتریان بالقوه باید مشخصا، نقاط تمایز خودتان را برجسته کنید.
  • عدم وجود تضمین برای رسیدن به نتیجه مطلوب – علی رغم این که چقدر هزینه می کنید هیچ تضمینی وجود ندارد که تلاش شما منجر به فروش بیشتر شود.
  • میزان بالقوه مشارکت پایین – بدون اعلان بلند یا تبلیغات کارآمد، شرکت در نمایشگاههای تجاری به تنهایی نمی تواند ارزش حضور شما را – در بازار کسب و کارتان – نمایندگی کند.

قبل از تصمیم به حضوردر نمایشگاههای تجاری و سرمایه گذاری در هزینه های غرفه سازی حتما به خوبی تحقیق کنید.


منبع: NIBUSINESSINFO.CO.UK