گرافیک موفق در غرفه سازی


Successful Signage


گرافیک در یک غرفه نمایشگاهی ابزار قدرتمندی در برابر توجه بازدیدکنندگان است. به خصوص با توجه به پیشرفت های اخیر که در برجسته نگاری، نشانه نگاری دیجیتال و فنآوری بُعد نگاری به دست آمده است. اما این گزینه های غیرعادی – و پیشرفته – ارزان نیستند و از دسترس کسب و کارهایی با بودجه محدود و غرفه های کوچک خارج اند. پس، برای این که، بنرهای روی سه پایه در برابر ویدئووال های متحرک، حوصله سر بر به نظر نیایند، باید خلاقیت را اندکی به کار انداخت.

در اینجا مثال هایی آورده ایم از مشارکت کنندگانی که با استفاده از وینیل و یا استندهای پارچه ای، گرافیک های خلاق را به غرفه های خود آورده اند.


Street Style

 

سبک خیابانی

بیشتر کمپانی های شرکت کننده در نمایشگاه شخصیت های خشک و بی روحی دارند. به همین دلیل شاخه اروپایی شرکت هیتاچی – Hitachi Europe Ltd – تصمیم گرفت تا با خودداری از نصب گرافیک های معمول و با افزودن اندکی طعم و رنگ – به فضای غرفه – کیفیت حضور خود در نمایشگاه را بالاتر برد. بدین ترتیب دیوارهای بیرونی پهلویی و پشتی غرفه از پارچه کشی با طرح چاپ شده دیوار آجری پوشانده شدند. یک هنرمند گرافیتی با دیوار-نوشته ای به سبک خیابانی نام مدل های جدید و کوچک پروژکتورهای کمپانی را روی دیوار ترسیم کرد و کلماتی مانند “هنر” و “موسیقی” به همان سبک، دیوار-نوشته را تکمیل کردند. رنگ های درخشان، حال و هوای پویای نوشته ها و استفاده از زیبایی شناسی شهری موجبات جذب بازدیدکنندگان به غرفه هیتاچی را فراهم آورده بود. این تدبیر به هیتاچی کمک کرد تا خود را از میان تعداد زیاد رقبای اتو کشیده متمایز کند.

 

نتیجه: به فونت هایی که خارج از سبک سازمانی شما هستند توجه کنید. مطمئنا Helvetica و Times New Roman خوانایی خوبی دارند اما یک تایپوگرافی پویا و جالب توجه شانس بیشتری برای دیده شدن و در نتیجه خوانده شدن را دارد.


Diagrammatic Display

 

نمایشگر نموداری

گاهی اوقات ساده ترین راه حل هوشمندانه ترین است. شاخه آلمانی کمپانی آروما – aroma@ – (شرکت ژاپنی تولید کننده روغن های معطر) در نمایشگاه HX: The Hotel Experience قصد داشت تا چگونگی کارکرد سیستم سفارشی پخش رایحه خود را معرفی کند. این شرکت تصمیم گرفت به جای توضیح شفاهی یا نمایش فیلم، با ابداع یک نمایشگر دیواری متفاوت که شامل چیدمانی از محصول واقعی به همراه نمودار گرافیک اجرا شده با وینیل بر دیوار داخلی غرفه بود چگونگی کارکرد سیستم پخش رایحه را نشان دهد. بدین ترتیب که دستگاه اصلی سیستم پخش روی یک سکوی دیواری تعبیه شد و با یک لوله منتهی به بطری حاوی روغن معطر متصل کشت. پس از آن، روی دیوار انتهایی، گرافیک یک داکت و یک اتاق فرضی بر دیوار ترسیم شده بود که نشان می داد سیستم چگونه رایحه را به اتاق می رساند و آن را پخش می کند. با نقاط رنگی که به نشانه رایحه بوند و برفراز بطری حرکت می کردند و ترسیم خطی داکت و مجرای هوا که از یک دریچه سقفی به داخل اتاق راه می یافتند. این استراتژی ساده با جلب توجه بازدیدکنندگان توانست در یک نگاه آنچه که هدف تولید این محصول بود را نشان دهد.

 

 نتیجه: از رویکرد اینفوگرافیک برای دادن اطلاعات تصویری در غرفه خود استفاده کنید. ترسیم یک دیاگرام بر دیوار غرفه، به روشنی و سهولت، محصولات و خدمات شما را معرفی می کند.


Booth in a Booth

 

غرفه در غرفه

گریفین تکنولوژی – Griffin Technology – که سازنده و فروشنده انواع لوازم جانبی گوشی های هوشمند و تلفن های همراه است از یک نماد منسوخِ بحث برانگیزِ غیر معمول در فضای داخلی غرفه خود در نمایشگاه بین المللی ملزومات الکترونیکی – International Consumer Electronics Show – استفاده کرد. یک ردیف از باجه تلفن های قرمز رنگ انگلیسی که در فضای درونی غرفه نصب شده بودند توجه رهگذران کنجکاو را به خود جلب می کردند. این به ظاهر باجه تلفن ها، در واقع، شامل دو دیواره با گرافیک کلاسیک و آشنای قدیمی بود که در میان آنها سکویی قرار داشت. بر روی سکوها دستگاههای شارژ تلفن همراه قرار داشتند. این دستگاهها به صورت دو طرفه با ورودی کابل های متفاوت اجازه می دادند تا به طور هم زمان ۲۰ نفر گوشی های خود را شارژ کنند.

 

نتیجه: با گرافیک دو بعدی، سازه های سه بعدی ایجاد کنید و از فضای به وجود آمده برای سرگرمی، میزبانی های کوچک و یا حتی اتاق جلسه موقتی استفاده کنید.


منبع: نشریه EXHIBITOR

انتخاب متن، ترجمه و بازنویسی: مهتاب اردکانیان