استندهای فروشگاهی، استندهای نمایش محصول

Product / Display Stands


در قفسه فروشگاهها معمولا حجم زیادی از محصولات مختلف در کنار هم ارائه می شوند. در این میان یک استند نمایش محصول جذاب ابزار مهمی برای جلب توجه مشتری محسوب می شود. استندهای نمایش محصول معمولا طوری طراحی می شوند که در ضمن اشغال کمترین فضا بهترین دید را از هر طرف داشته باشند. گرافیک جذاب، دورنمای نمایش برَند، تفکیک محصولات مختلف از یک برَند و دسترسی آسان به محصولات داخل استند در عملکرد یک استند فروشگاهی بسیار مهم هستند.

لذا طراحی و ساخت استند محصولات که با شکل فروشگاه های مختلف سازگار بوده و با اشغال کمترین فضای ممکن و ایجاد بیشترین جذابیت، بتواند آن محصول را در معرض دید و دسترس مشتری قراردهد قطعا عملکرد موفقی خواهد داشت.

در عین حال در نظر گرفتن استحکام استند بسیار مهم است. ایستایی، در نظر گرفتن نکات ایمنی و به کارگیری صحیح اصول مهندسی سازه در استند سازی فروشگاهی از دیگر نکات مهم در طراحی و ساخت استند های فروشگاهی هستند.

برَسا دیزاین، با توجه به تجربیات خود در زمینه سفارش های گوناگون، استند های نمایش محصول را دسته بندی کرده است:

استند تیپ یک

نمونه سازی بر مبنای طرح اصلی

این نوع استندهای نمایش محصول، قبلا توسط متخصصان و مشاوران بازاریابی ایده پردازی شده اند و برای نمونه سازی به برَسا ارجاع میشوند.

در این حالت، برای شفاف سازی جزئیات فنی سفارش، ابتدا طرح و نقشه ها توسط متخصصان طراحی و تولید آنالیز می شود. سپس به مرحله نمونه سازی وارد شده و ساخت نمونه های گوناگون تا رسیدن به کیفیت مطلوب مورد نظر مشتری ادامه مییابد.

پس از تایید نمونه، برنامه ریزی تولید در تیراژ درخواستی براساس قیمت تمام شده و زمانبندی مناسب انجام میشود.

استند تیپ دو

بومی سازی و نمونه سازی بر اساس تولیدات قبلی

این نوع استندهای نمایش محصول، قبلا برای بازار کشورهای دیگر طراحی و تولید شده اند و برای استفاده در بازار ایران باید بومی سازی شوند.

در این نوع سفارشها ابتدا طرح و نمونه اصلی به لحاظ طراحی، متریال و جزئیات بررسی می شوند و سپس طرح بر مبنای چهارچوب های برَند، عملکرد بازار داخلی و همچنین متریال های موجود بومی سازی میشود.

پس از تایید طرح و آماده کردن نقشه های فنی، تولید نمونه آغاز شده و در صورت تایید نهایی برنامه ریزی برای تولید انبوه آن در دستور کار شرکت قرار میگیرد.

استند تیپ سه

طراحی و نمونه سازی اُریژینال

دریافت سفارش برای طراحی و تولید استند نمایش محصول یا برَند جدید، که مشتری ایده یا طرح اولیه برای استند خود ندارد.

در این نوع پروژه ها تعاریف و چهارچوب های مربوط به برَند سازی محصول، از طرف تیم مشاوران بازاریابی و تبلیغات مشتری ارائه میشود.

برای شروع طراحی، تیم بَرسا با تیم مشاوران بازار و فروش سفارش دهنده، جلسات متعددی برای طراحی استند، نحوه نمایش محصول بر روی استند، محل استقرار استند در فروشگاه و موارد کلیدی دیگر برگزار میکند. همچنین گاهی انجام مطالعات فیزیکی و میدانی برای دریافت اطلاعات و جزییات دقیق تر درباره محصول و برند ضرورت مییابد.

بقیه مراحل کار از نمونه سازی تا تولید انبوه، در بازه زمانی و هزینه محاسبه شده مانند بقیه استندهای نمایش محصول انجام میگیرد.

نگارخانه استند سازی فروشگاهی

Gallery | Display stands, Product stands

TOP