TileStand_02sample

دکوراسیون فروشگاهی در فروشگاههای کاشی سرامیک


Store design & showroom layout @ Ceramic & Porcelain brand shops


۷ نکته در شوروم سرامیک و پرسلان


تنوع تولید محصولات سرامیک و پرسلان، طیف وسیعی از گزینه ها را در بازارِ مُدِ سنگ های ساختمانی پدید آورده است. از این رو نقشۀ چیدمان یک فروشگاه سرامیک و پرسلان اهمیت زیادی دارد و یک شوروم سرامیک و پرسلان در بازار پُر از جلوه و پیچیده سنگ های ساختمانی باید به مثابه یک کاتالوگ زنده، راهنمای مشتریان در انتخاب بهترین گزینه ها باشد.

بر این اساس برای یک فروشگاه محصولات سنگ های ساختمانی و تزئینی باید ویژگی هایی را در نظر گرفت:

***

  • نمای بیرونی فروشگاه

الهام گرفتن از هویتِ بصریِ برندِ محصول، و یا نوع محصولاتی که در یک شوروم سرامیک و پرسلان عرضه می شوند، می تواند در طراحی نمای بیرون فروشگاه تاثیر گذار باشد.

اگر این امکان وجود دارد که فروشگاه ویترین سرتاسری داشته باشد، با یک سردر در زمینه ای ساده و اجرای لوگو تایپ یا نام فروشگاه به صورت برجسته، با نورپردازی و یا یک لوگوی نوردار، می شود فروشگاه را از زمینه خیابان یا محیط اطراف جدا و برجسته کرد.



  • دکورهای رو به خیابان (ویترین فروشگاه)

نمایش دکورهای زنده در ویترین و نشان دادن زمینه های کاربردی محصولات، موقعیتی جذاب را برای مخاطبان رهگذر فراهم می کند. علاوه بر این، با نمایش برجسته ترین و با کیفیت ترین محصولات در ویترین، می شود ویژگی های فنی محصولات عرضه شده را نسبت به سایر رقبا به رخ کشید.

 

  • فضاهای داخلی فروشگاه (شوروم ها)

بسته به مساحت و شکل فروشگاه می شود فضایی را به وجود آورد که بازدیدکنندگان، در بدو ورود، احساس کنند که به یک گالری آثار هنری وارد شده اند.

دسته بندی محصولات و نحوه نمایش آنها بر روی دیوارها، ارتفاع مناسب دید هر تابلو، و همچنین هارمونی / کنتراست محصولات نسبت به یکدیگر، از مواردی است که در بخشی از شوروم می شود مد نظر قرار داد.

اجرای یک اثر هنری مشهور، و یا اجرای یک لی اوت انتزاعی، با استفاده از کاشی کاری محصولات گوناگون نیز جذابیت ویژه ای به فروشگاه خواهد بخشید.



  • استندهای متنوع نمایش محصول

استفاده از استندهای نمایش سرامیک و پرسلان به طوری که بازدیدکنندگان بتوانند آنها را ورق بزنند و یا در اطراف آنها بچرخند تا محصولات را با هم مقایسه کنند از نکات مهم دیگر در دکوراسیون فروشگاهی کاشی سرامیک است.

  • زندگی در فروشگاه

دکورهای زنده و چیدمان های واقعی که بازدیدکنندگان بتوانند در آنها بنشینند، و حس و حال ملموس قرار گرفتن در آن فضا را تجربه کنند به سلیقه و انتخاب مشتریان غنای بیشتری می بخشند.



  • سقف فروشگاه

سقف شوروم و نورپردازی آن هم از نکات کلیدی در یک فروشگاه سرامیک و پرسلان است. استفاده از نورهای متمرکز و ملایم با چراغ های متنوع، و حتی استفاده از لوستر در برخی موارد کمک شایانی به جذابیت فروشگاه می کنند.

گاهی حتی می شود ساختار سقف به گونه ای طراحی شود که نور طبیعی را در روز به داخل فروشگاه هدایت کند.

  • تعامل با بازدیدکنندگان

خوشرویی و فروشندگان مُطَّلِع از ملزومات هر فروشگاه و مخصوصا فروشگاههای سرامیک و پرسلان است. پرسنل فروش باید به خوبی، بازدیدکنندگان و خریداران را سمت محصولی که مد نظر آنان است هدایت کنند.

برخورداری از دانش کاربرد هر محصول و در دسترس بودن کاتالوگ جامع محصولات از نکات مهم دیگر در دکوراسیون شوروم و فروشگاهها کاشی سرامیک است.


تالیف: مهتاب اردکانیان

تصاویر: شوروم های برند Walker Zanger, Arizona Tile , CENTURA