دکوراسیون فروشگاهی و برندینگ فضای فروش

Shop Fitting, Store Design


فروشگاهها و برَند شاپ ها انواع گوناگونی دارند. نوع محصول و گروه مخاطبین نقش مهمی در نحوه دیزاین این فروشگاهها بازی می کنند. همچنین فروشگاههای برَند می توانند بسته به میزان سرمایه گذاری و بازار هدف (target market) تعداد و جزئیات متفاوتی داشته باشند. از پُر تعداد با هزینه محدود و اقتصادی تا کم تعداد با جزئیات و ویژگیهای لوکس.

طی سالهای اخیر دکوراسیون فروشگاهی برندهایی مانند آبادیس کاشی، کاله سرام - Kale Ceram - مهسرام، پارس خزر، هوآوی – HUAWEI - و ... در نقاط مختلف ایران مثالهایی از تجربه موفق تیم برسا در زمینه طراحی و اجرای برند شاپ بوده است. خلاقیت در بومی سازی برندها، تداوم در ارایه باکیفیت سفارشات، برنامه ریزی دقیق و وفاداری به زمان تحویل توافق شده با مشتری از دلایل موفقیت برسا در انجام این پروژه ها است. 

بَرسا دیزاین تجربیات خود در زمینه دکوراسیون و برندینگ فروشگاهی را در عناوین زیر دسته بندی می کند:

  • فروشگاههای پرچمدار – Flagship stores

  • غرفه های رونمایی – Road show stands

  • غرفه های فروشگاه در فروشگاه – Shop in shop stands

فروشگاههای پرچمدار

Flagship Stores

فروشگاههای پرچمدار یا همان فلگ شیپ استورز یکی از موفق ترین ابزار فروش محصولات یک برند هستند. آنها معمولا در فضای عمومی و راهروهای مراکز خرید بزرگ یا فرودگاهها مستقر می شوند. فروشگاههای پرچمدار اغلب تلاش میکنند که بر  یک برند متمرکز شده و بسیار قوی آن را به نمایش بگذارند.
فروشگاههای فلگ شیپ ابزار کلیدیِ ارتباط مستقیم فروشنده با خریداران هستند. حضور این فروشگاهها در موقعیت های مناسب، در کنار فروش محصول، امکان آزمایش آن را نیز برای مراجعین فراهم می آورد.

به سبب اهمیت فروشگاه فلگ شیپ، شرکت های صاحب برند، ایده و طرح آن را بصورت بسیار دقیق و مدون در کتابچه "راهنمای طراحی و استقرار اجزاء" در اختیار تیم های مجری و سازنده طرح قرار می دهند. این فروشگاهها  غالبا بسیار با کیفیت ساخته و اجرا می شوند تا بتوانند سالها مورد استفاده قرار بگیرند.

غرفه های رونمایی

Road Show Stands

غرفه های رونمایی معمولا کوچک هستند و در راهروها و ورودی های مراکز خرید و در محل های پرتردد استقرار می یابند. این نوع غرفه ها محلی برای معرفی کامل محصول به مشتریان بوده و همچنین فرصت کار کردن یا استفاده از محصول نیز به مراجعین می دهند. در واقع از غرفه های رونمایی برای معرفی امکانات و برتری های یک یا چند محصول از یک برند استفاده می شود. در این غرفه ها معمولا فروش انجام نمی گیرد.

غرفه های فروشگاه در فروشگاه

Shop in Shop Stands

فروشگاه در فروشگاه، استند نمایش محصول یا فروشگاه کوچکی است که بتواند همزمان تعداد متنوعی از محصولات یک برند را کنار هم و در یکجا نمایش دهد.

با توجه به شرایط پر رقابت بازار و شکل خرده فروشی در کشور ما، اغلب سوپر مارکت ها، برای تامین جور بودن جنس و ارایه تنوع محصولات به مشتری، بطور همزمان یک محصول از چند برند متفاوت را با هم در قفسه ها عرضه می کنند. فروشگاه داخل فروشگاه یکی از روشهای موثر و متمرکز برای برندینگ محصولات و جلب توجه مخاطب در میان تنوع محصولات دیگر در داخل یک فروشگاه بزرگ به کار می آید.

صاحبان برند با سرمایه گذاری روی این روش نمایش محصول و سفارش آن بر اساس مشخصات استاندارد یک برند و سپس استقرار آن در یک نقطه چشمگیر در میان فروشگاه، به نحو شایسته ای از مزیتهای آن بهره می برند.

نگارخانه دکوراسیون و برندینگ فروشگاهی

Gallery | Show Rooms, Shop Branding, Store decoration

TOP