نمایشگاههای دوگانه

آینده صنعت نمایشگاهی…


نمایشگاهها را در آینده چگونه تجربه خواهیم کرد؟

How will the exhibition of the future look?


ابهیشک وانامالی – Abhishek Vanamali ، مدیر ارشد بازاریابی شرکت ” زینسار تکنولوژیز” – Zensar Technologies – نگاهی انداخته است به رویه هایی که آینده صنعت نمایشگاهی را شکل خواهند داد.

هجوم بیماری کووید – ۱۹ در ابتدای سال موجب بسته ماندن درهای نمایشگاهها شد. این ضربه ای بود که شوک عمیقی بر صنعت نمایشگاهی وارد آورد. بنا بر برآورد موسسه جهانی صنعت نمایشگاهی  UFI Global Exhibition Barometer، م، ۱۸۰ میلیارد دلار گردش مالی (برابر با ۱۵۸ میلیون یورو) و ۱.۹ میلیون فرصت شغلی در این صنعت و صنعت توریسم تحت تاثیر پاندمی قرار گرفتند.

اما اکنون، کشورها امیدوارانه آماده می شوند تا صنعت و نمایشگاههای تجاری را بازگشایی کنند. در بریتانیا سعی بر این است که از اکتبر ۲۰۲۰ – مهر ماه ۱۳۹۹ – طرفداران به استادیوم ها بازگردند و کنفرانس ها و نمایشگاههای تجاری اجازه برپایی داشته باشند؛ البته با در نظر گرفتن تمامی نکات بهداشتی درباره کوووید – ۱۹ و در صورت نتایج موفق آزمون ها.

نو آوری های حقیقی در زمانه ثبات به دست نمی آیند. در این هنگامه بی ثباتی، اگر چه، بازنگری در استراتژیِ برپایی نمایشگاهها چالش برانگیز است، ولی با در پیش گرفتن رویکردهای متمرکز، می توان ساز و کارهای قدیمی را بهبود بخشید و تخصیص بودجه را هدفمند کرد و اینچنین موجبات احیائ صنعت نمایشگاهی را فراهم آورد.

با این رویکرد، نگاهی می اندازیم به آینده صنعت نمایشگاهی…

 

نقش محوری تکنولوژی

در طی چند دهه گذشته، نمایشگاهها شاهد نقش آفرینی روز افزون فنآوری بوده اند. حالا در نگاهی به پیشِ رو، به زمانه ای رسیده ایم که فنآوری سهم وسیع تری در اجراهای زنده، پیاده روی های مجازی، نسخه های نمایشی رویدادها و پدیده هایی از این دست را ایفا می کند. عنصر اصلیِ – این پدیده ها – نوآوری های تجربه محور است و تمرکزشان بر خلق تجارب بی همتاست.

با استفاده از هوش مصنوعی می توان به محصولات و خدمات زندگی بخشید و آنها را در تورهای مجازی، با کیفیت سینمایی، به نمایش درآورد. خلق عناصر چشمگیر با استفاده از واقعیت مجازی کمک می کند تا بازدیدکنندگان همچنان که دورادور شاهد آنها هستند اثری مثبت را در ذهن خود تجربه کنند. همچنین به کارگیری این عناصر – در برپایی نمایشگاهها – به بازدید کنندگان بین المللی کمک خواهد کرد ضمن به وجود آوردن بازارهای جدید بر اساس ارزش ذاتی محصولات و خدمات، بازگشت سرمایه و سود آوری را ارتقا بخشند.

پس این امکان وجود دارد تا یک اشتغال آنلاین گروه های زیادی از خریداران و فروشندگان را درگیر کند.

 

شخصی سازی بی حد و مرز

علی الاصول، اجرای سالن ها در محوطه نمایشگاه از یک الگو پیروی می کنند. اما در رویدادهای مجازی می توان بر اساس علاقه مندی های یک بازدیدکننده خاص، پیام های متنی، در محوطه مجازی به وجود آورد. ایجاد چنین ارتباطی، در بسیاری از موارد، منجر به برقراری مراوده مفید و تبادلات سریع بین بازدید کننده و بازدید شونده در فضای مجازی می شود و ابتکار عمل های موفقی را رقم می زند.

 

شکل نوین بازاریابی تجربی

تکنیک های نوین بازاریابی با خیال پردازی مضاعف، آینده این حرفه را به سوی ایده های نوین و تجربیات منحصر به فرد سوق می دهند و فرصت های جدیدی در بازار به وجود می آورند. نمایشگاههای آینده نیز، به همین منوال، به کسب و کارها کمک می کنند تا ارتباطات خود را ورای شرکت در یک نمایشگاه شکل دهند.

 

نمایشگاه هوشمند، بینش هوشمند

در نمایشگاههای فیزیکی، دستیابی به داده های قابل اعتماد یا اطلاعات خریدارانِ بالقوه چالش برانگیز است. اما در مسیر دیجیتال، امکان داشتن بینشی مبتنی بر حقایق و تحلیل ها بیشتر است. این تحلیل ها کمک می کنند تا جدیت بازدید کنندگان بر اساس علاقه مندی آنان ارزیابی شود و کارآرایی بهتری حاصل آید.

 

ویترینی با گزینه های چندگانه

گزینه مجازی موجب می شود شرکت کنندگان در نمایشگاه مسیرهای خلاقی را برای جلب مخاطب پدید آورند. آنها قادرند تجربه فضای نمایشگاهی را، با نمایش مفهومی یک اتاق سبز، یا یک استیج سخنرانی به همراه گرافیک پس زمینه، با فشار یک دکمه میسر کنند. همچنین پرده های نمایش اختصاصی به بازدید کنندگان اجازه می دهند آنچه را که به ایشان ارائه می شود به روشی که ترجیح می دهند تماشا کنند.

اکنون قادریم تا آنچه که در بستر نمایشگاههای فیزیکی مقرون به صرفه نیست را تغییر دهیم. اینجاست که می شود سخنرانی ها، نسخه های نمایشی محصولات و غیره را به طرزی موثر مدیریت کرد. همچنین با تکرار جنبه های کلیدی نمایشگاه می توان مطمئن شد هیچکس از بازدید آنها جا نمانده است.

کووید – ۱۹ به واقع این فرصت را در اختیار صنعت نمایشگاهی قرار داد تا عمیقا خود را بکاود و این شانس را داشته باشد تا به درک فنآوری های گوناگون دست یابد و اجازه دهد نمایشگاههای آینده با بهره وری بالا امکان تحلیل های عمیقی تری را برای ذینفعان فراهم سازند.

نمایشگاههای مجازی قطعا پاسخ تمامی پرسش ها نخواهند بود اما، ما را قادر می سازند تا به موضوعات از دریچه بلوغ بنگریم. آینده بر واقعیتی دوگانه استوار خواهد بود که به موجب آن نمایشگاههای مجازی کامل کننده نمایشگاههای فیزیکی خواهند بود و این تغییری هیجان انگیز است.


منبع: exhibitionnews.uk

انتخاب متن، ترجمه و بازنویسی: مهتاب اردکانیان