غرفه سازی نمایشگاهی: ایده های برگزیده ۲۰۲۰


Trade Show Booths: Top favorite trade show booths Ideas for 2020


غرفه های کسالت آور در نمایشگاه جلب توجه نمی کنند و مشخصا کمکی به فروش نخواهند کرد. در عین حال پرداختن به ایده های هیجان انگیز اندکی گران و زمان بر است. آیا واقعا اینچنین است؟


در این مقاله به ایده های برگزیده که در حال حاضر در طراحی و ساخت و ساز غرفه های نمایشگاهی مورد توجه هستند خواهیم پرداخت:


استقبال از پایداری: استفاده از مواد بازیافتی و یا قابل بازیافت

 در نمایشگاه شراب کیپ تاون ۲۰۱۸ در افریقای جنوبی غرفه های پیش ساخته ای از جنس Xanita ارائه شد که نوعی مقوای بازیافتی و همچنین قابل بازیافت است.

از آنجایی که دیوارها پیش ساخته و بر اساس طرحی مدولار بودند، غرفه ها به راحتی ساخته و جمع آوری میشدند. علاوه بر این میشد که غرفه ها را پس از جمع آوری به راحتی در جای دیگری نیز برپا کرد.

دلایل کارآیی: غرفه های سبک با قابلیت جمع آوری در بسته بندی های سبک، ارزان و با حمل و نقل آسان.

امتیاز: استفاده از این متریال در غرفه سازی می تواند تلاش شما را در استفاده بهینه از مواد بازیافتی و قابل بازیافت برجسته کند.


ساختن یک دنیای دیگر: استفاده از تکنیک نور نمایی (projection mapping)

قصه پردازی از طریق نور نمایی بر اشیای سه بعدی در غرفه فاکتور موثری است که موجب می شود تا مدت ها بعد از اتمام نمایشگاه برند شما بر سر زبان ها باشد. مثال آن یک نمازخانه قرن شانزدهمی است که با نور نمایی تبدیل به یک اثر هنری معاصر می شود. هرچند نور نمایی را در ابعاد کوچکتر هم می توان به کار برد.

دلایل کارآیی: نور نمایی تکنیکی انعطاف پذیر است و تجربه ای جادویی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می آورد.

امتیاز: تمرکز بر نقطه کانونی در شرایط محدودیت بودجه. مثلا نورنمایی بر روی یک میز نهار خوری.

 


جلب نظر از طریق سقف پارچه ای

سقف غرفه نباید کسالت آور باشد. به آنچه برند ورزشی کلمبیا برای محصول Omni-Heat ( نوعی تکنولوژی ایجاد گرمای تابشی) خود برای اولین رونمایی در “بازار تابستانی خرده فروشان آزاد” انجام داد توجه کنید.

دلایل کارآیی: از یک سازه سقفی چند وجهی با جلوه پردازی های نوری نمی توان چشم پوشی کرد.

امتیاز: اجرای های متعدد با تم نورپردازی متفاوت برای بالا بردن ارزش افزوده غرفه.

  


محصول شما سازه اصلی غرفه

همه کوکاکولا را می شناسند. بنابراین برای انتقال پیام برند در یک نمایشگاه نیاز به تلاش زیادی نیست. با این حال، این غرفه کوچک علاقه داشتن یک بطری شخصی کوکاکولا را برمی انگیزد.

دلایل کارآیی: این که یک برند مانند کوکاکولا به راحتی قابل تشخیص است و احتیاجی به ویترین و درج برند خود در هر جا ندارد، امتیاز بزرگی است. تنها رنگ برند و شکل بطری کافی است.

امتیاز: می توان از دستاورد محصولی که می تواند به راحتی تبدیل به نمایشی موثر شود سود برد. می شود بعدا آن را در دفتر کار یا شوروم دوباره به نمایش گذاشت.


استفاده خلاق از اشیائ آنتیک

قرار دادن یک کاروان سفری آنتیک در غرفه برای ایجاد فضایی گیرا. با به روز کردن فضای داخلی کاروان غرفه ای بی نظیر ایجاد می شود که مد روز و قابل حمل است.

امتیاز: فقط کافی است آن را به داخل سالن برانید.


بهره برداری از واقعیت مجازی به عنوان تجربه تعامل کامل

مثال هایی که در اینجا ذکر می شود هر چند از جنس نمایشگاههای تجاری نیستند اما نشان می دهند که چگونه می شود با واقعیت مجازی تجربه ای بی همتا را برای بازدیدکنندگان به ارمغان آورد.

چرخ زدن در Ikebukuro – که یک شهرک فرهنگی / تجاری / تفریحی در توکیو است – با همراهی واقعیت مجازی که Sky Circus آن را فراهم کرده است، اجازه می دهد تا جذابیت های چند جانبه این محله پیشرفته را تجربه کنید.

دلایل کارآیی: مردم مشتاق تجربه تکنولوژی های جدید هستند. بیشتر آنها در مورد واقعیت مجازی چیزهایی دیده و شنیده اند اما شانس تجربه آن را نداشته اند. فراهم آوردن امتحان چنین تجربه ای می تواند توجه بازدیدکنندگان زیادی را به غرفه شما معطوف کند.

امتیاز: این روزها عینک های واقعیت مجازی به راحتی تهیه می شوند. تنها کافی است محتوای مناسب برند خود را برای این رسانه تولید کنید. محتوایی بسازید که بازدیدکنندگان را تشویق کند تا برند شما را بیازمایند. اگر محصول شما مناسب به وجود آوردن محتوای واقعیت مجازی نیست از آن به عنوان تقویت کننده برند خود استفاده کنید.

ببینیم برند Tom’s Shoes در یک حرکت داوطلبانه اجتماعی چه کرده است!

 


جلب علاقه و توجه با نمایش عروس دریایی

کمتر چیزی ممکن است به ظرافت این سازه های کپسول مانند زیبایی طبیعی عروس دریایی را باز آفرینی کند.

دلایل کارآیی: این پاویون های الهام گرفته از شمایل عروس دریایی ویترین مناسبی برای محصلاتی هستند که قرار است از پشت لفاف به نمایش درآیند.

امتیاز: نورپردازی خاص که جلوه ای درخشان به غرفه ها داده است منجر به تجربه ی یک حس رویایی می شود.


برانگیختن احساسات از طریق طراحی و چیدمان غرفه

عدم جلب توجه مشکل بسیاری از غرفه هاست. حتی آنهایی که از رنگ های روشن و تصاویر جذاب استفاده می کنند پاسخ عاطفی لازم را دریافت نمی کنند. شبکه Twitch غرفه ای تاریک و اسرارآمیز و درعین حال فریبنده طراحی کرد تا مردم را به سمت خود بکشاند.

دلایل کارآیی: استفاده از لحن و تنظیمات متفاوت و نوآورانه کمک می کند تا در سطح عمیق تری از آنچه صرفا به نمایش گذاشتن برند به دست می دهد ارتباط برقرار کنید.


 


منبع: Event Manager Blog

انتخاب متن و ترجمه: مهتاب اردکانیان