غرفه سازی هدفمند در متراژهای کوچک


Small Giants


غول های کوچک


شاید شما به عنوان غرفه دار در نمایشگاه بتوانید چند نکته را از”کِیسی کاتانزارو” – Kacy Catanzaro – بیاموزید. این بانوی ژیمناست ۱ متر و ۵۰ سانتیمتری با تنها ۴۳ کیلوگرم وزن توانست به عنوان اولین زن ورزشکار به فینال مسابقات ” جنگجویان نینجا ی امریکایی” – American Ninja Warrior – راه پیدا کند. انتظار نمی رفت او ورزشکاری باشد که بتواند بر مانع دیوار قوسی در مسابقه غلبه کند. اما وی باور داشت می تواند با یک استراتژای هوشمندانه مبنی بر بدن لاغر و سبک، و مثبت اندیشی – “من می توانم”، بر زنان و مردان رقیب که اندازه ای دو برابر او داشتند، پیروز شود.

این ” کوچک تر بهتر است” در نمایشگاههای تجاری نیز کاربرد دارد. مزایای غرفه های نمایشگاهی کم مساحت برای غرفه داران، در به کاربردن خلاقیت برای به نمایش گذاشتن توانایی ها با ریسک پایین، و تلاش برای ارائه مفاهیم از راههای جدید، بدون خرج  یک کُپه بزرگ پول برای پروژه است. البته بسیاری از شرکت ها که غرفه های کم مساحت را در کارنامه غرفه سازی خود دارند وقتی به پشت سرشان نگاه می کنند متوجه می شوند که خرج این غرفه ها بیش از بَرجشان است. بنابراین به جای رقابت با حریفان بزرگ و سر به دو گذاشتن برای به دست آوردن یک “موقعیت برتر ارائه” در نمایشگاه، آنها تقریبا پیش از شروع مسابقه از آن کنار می کشند. در واقع بسیاری با یک تلاش نیمه کاره بهانه میآورند که: “با غرفه کوچک نمی توانیم در نمایشگاه رقابت کنیم.”

حال چه تفاوتی این شرکت کنندگان کوچک – به ظاهر – فلک زده را تاثیر گذارتر از هیولاهایی می کند که دو برابر بزرگ تر از خودشان هستند؟.. البته،.. مثبت اندیشیِ “من می توانم” با چاشنی خلاقیت. اینجاست که اندکی الهام کمک می کند تا در بازی شرکت کنید و مطمئن باشید که غرفه های ۹ تا ۱۸ مترمربعی شما آماده تاثیر گذاری در نمایش بزرگ هستند. بدین معنی، فضاهای کوچک شما، مزین به خلاقیت، با ارائه مصالح ابداعی و ترکیب بندی دقیق محصولات تا – گرافیک حاصل از – لکه های بزرگ رنگ و اشکال نمایشی، مثبت اندیشیِ “من می توانم” را با طراحی خیال پردازانه ترکیب می کنند و درخشان تر از حریفان غول پیکر وارد گود می شوند.

***


Brand stand

برَند استند


 

 


هنگامی که محصول نرم افزاری شرکت شما به طراحان کمک می کند تا ایده هایشان را به طرزی موثر خلق کنند، توسعه دهند و به اشتراک گذارند؛ طرح و اجرای غرفه شما نیز، به طریق اولی، استوار بر شهرت برند شما خواهد بود. بدین لحاظ، غرفه شرکت “بُردار پرداز نِمِتشِک” – Nemetschek Vectorworks Inc – تولید کننده نرم افزار Vectorworks ، از آزمون جذابیت در نمایشگاه دو سالانه Interieur 2014 سربلند بیرون آمد. طراحی این غرفه ۱۶ مترمربعی بر اساس مصالح Aluvision و توسط شرکت Aluvision NV انجام شد. سازه دیوارهای غرفه از قاب های Aluvision بود که با پوشش کامپوزیت Aluvibond اجرا شدند. گرافیک حاصل از نقش های بُرش خورده ی الماس گونِ آبی رنگ به همراه نورپردازی بر روی دیوارهای داخلی بُعد دیگری به غرفه اضافه کرده بود و یک سازه مکعبی معلق بر فراز غرفه آن را دیگران متمایز می کرد. ترکیبی از رنگ های مشخص، نورپردازی تاثیرگذار، و اِلِمان های واضح، شعار شرکت را به خوبی به نمایش گذاشتند: “تلاش ما تحقق کامل چشم اندازهای شماست.”

***


Pavilion Perfection

تکمیل کنندۀ پاویون


 

 


بیشتر اوقات، غرفه های کوچک درون پاویون های بزرگ – به خصوص آنها که میهمان پاویون های کشوری یا موسسات صنعتی هستند – آشکارا زشت اند. اما غرفه ۹ متر مربعی “شرکت سازه های تبلیغاتی” – Werbebaugesellschaft GmbH – در پاویون آلمان، نمایشگاه اگزیبیتور – EXHIBITOR Show – ، شگفت انگیز بود. در این غرفه از خطوط سیاه مورب که بر زمینه سفید در تمام پاویون دیده می شوند به عنوان بخشی از گرافیک غرفه استفاده شده بود. و سپس یک خط کش پهن لیمویی رنگ به عنوان طرح اصلی، محدوده سه دیواره غرفه را به صورت نوار در برگرفته و تضادی جالب با زمینه دیوار سیاه روبرو که از میانش گذشته بود ایجاد می کرد. با این پیام: ” ایده های تازه… در هر مقیاس!” –  “Any scale … Fresh Ideas” – این طرح، با نمودار یک نقشه، که لوکیشن شرکت را در فرانکفورت نشان می دهد و چند بولت با تیتر خدمات شرکت تکمیل شده بود. این فضای خالی تخصیص یافته، و تنها با یک میز پذیرش، تعریفی دوباره از غرفه های داخل پاویون را ارائه می کرد.

***


Handsome High-Rise

قد بلند خوش تیپ


 

 


وقتی شما شرکت تولید کننده مدل های سه بعدی لیزر کات باشید دیگر نمی توانید در نمایشگاه با غرفه ای شرکت کنید که فقط در آن – برای معرفی خود – از بنر استفاده کرده باشید. به همین منظور شرکت Real Steel Design Ltd. این غرفه شگفت آور را در نمایشگاه اگزیبیتور – EXHIBITOR Show (که حالا مشهور به EXHIBITORLIVE است) برپا کرد. بیرون زدگی بدنه چهار برج بیش از ۳ و نیم متری از دیوار پشتی به مثابه ستون هایی برای نگه داشتن سایبان سقف عمل می کردند. هم زمان، مانیتور های تعبیه شده در دیوارهای کناری و پشتی اسلاید و فیلم هایی از قابلیت های مهندسی شرکت را به نمایش گذاشته بودند.


منبع: نشریه EXHIBITOR

انتخاب متن، ترجمه و بازنویسی: مهتاب اردکانیان