شرکت برسا,طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی,برندینگ فضاهای تجاری و اداری,طراحی و تولید استند نمایش محصول,

غرفه سازی مدولار نمایشگاهی

سازه نمایشگاهی مدولار

Exhibition System Solution

“ساده، آسان، سریع، زیبا، سبک، ارزان، با کیفیت، مدرن، چشم نواز!

اینها واژگان مهم روزگار ما هستند.

انسان های امروزی، آنها که می بینند، می خوانند و خلاقیت را دنبال می کنند در تلاشند که این واژه ها را در ارکان زندگی و کار خود جلوه گر سازند.

تاثیر این واژه ها بر تکنولوژی غرفه سازی انکارناپذیر است. به وجود آمدن انواع سازه های آلومینیومی مدولار که در ترکیب با عناصری همچون پارچه و ورق های کمپوزیت، با قابلیت گسترش پازلی و حمل و نصب آسان راه حل های منطقی برای مناسبت های نمایشگاهی ایجاد می کنند.

استفاده از سازه های آلومینیومی قدمتی ۷۰ ساله دارد. استحکام، فرم پذیری و سبکی از ویژگی های این سازه هاست که آنها را مناسب ساخت و سازهای موقت مانند غرفه های نمایشگاهی می کند.  بورکهارت لیتنر – Burkhardt Leitner – آلمانی از اولین های طراحی و ایده پردازی سیستم های مدولار نمایشگاهی است که به تولید و گسترش این سازه ها اقدام کرده است. وی در سال ۱۹۶۶ میلادی اولین سیستم اتصال گره ای node-plate system را  به وجود آورد.  این نوع بدیع اتصال، امکان گسترش سازه در جهت های گوناگون را فراهم می کند و در عین حال استحکام آن را نیز تضمین می نماید.

بدین ترتیب دریچه تکامل انواع سازه های آلومینیومی گسترش پذیر باز می شود و افراد و شرکت های گوناگونی به تولید، فروش و اجاره این محصولات می پردازند.


 

شرکت برسا,طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی,برندینگ فضاهای تجاری و اداری,طراحی و تولید استند نمایش محصول,


 

شرکت برسا,طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی,برندینگ فضاهای تجاری و اداری,طراحی و تولید استند نمایش محصول,

بورکهارت متشکریم!
غرفه اختصاصی در ستایش بورکهارت لیتنر به مناسبت ۵۰ سالگی ابداع سیستم اتصال گره ای آلومینیومی – EuroShop 2017 دوسلدورف – آلمان



سازه های مدولار (گسترش پذیر) اُکتانورم

Octanorm Modular Structure

شرکت اُکتانورم – Octanorm – در اشتوگارت یکی از شرکت هایی است که در ۵۰ سال گذشته سازه های مدولار نمایشگاهی متنوعی را تولید کرده است. این شرکت نقش مهمی در تغییر روش غرفه سازی ایجاد کرد و موجب دگرگونی نگرش در نحوه تقسیم بندی فضاهای نمایشگاهی، زمانبندی ساخت و ساز و برگزاری نمایشگاهها شد.

استفاده از قطعات پیشرفته آلومینیومیِ شرکت اکتانورم در کشور ما، از حدود ۳۰ سال پیش آغاز شد و با توجه به جدید بودن این روش و ظرفیت خوب تولید آلومینیوم در ایران این سازه ها به سرعت کپی شدند و استفاده از آنها رواج بسیاری در غرفه سازی مدولار پیدا کرد. متاسفانه این روش به همان سرعتی که مورد استقبال قرار گرفت کیفیت خود را از دست داد. بدین معنی که برای پایین آمدن قیمت تمام شده، بسیاری از روش ها و بخش های مهم در ساخت و ساز نادیده گرفته شد و کیفیت سازه ها فدای روش های ارزان تر گردید.


سازه های مدولار (گسترش پذیر) ماکسیما

Maxima Modular Structure

یکی دیگر از تولیدات شرکت اکتانورم  سازه های پیشرفته ی گسترش پذیر ماکسیماست Maxima که برای ساخت غرفه های مدولار بزرگ به کار می رود. این سازه ها بر اساس طرح اولیه اکتانورم و با تغییراتی در روش ساخت فریم های غرفه استفاده می شود.

***



شرکت های بسیاری در اروپا و امریکا سیستم های متنوع مدولار غرفه سازی را ابداع و تولید کرده اند مانند Aluvision, beMatrix و غیره. اغلب این سیستم ها به علت قیمت تمام شده بالا در ایران مورد استقبال قرار نگرفته اند.


سازه های فضایی پرولایت

Prolyte Space Frame System

علاوه بر سیستم های آلومینیومی غرفه سازی مدولار، سازه های فضایی – Space Frames – نیز در نمایشگاهها کاربردهای متنوعی دارند. شرکت اصالاتا هلندی پرولایت – Prolyte Group – از قدیمی ترین تولیدکنندگان سازه های قابل بازبست برای نمایشگاهها و مراسم events است. محصولات این شرکت عمدتا قطعاتی آلومینیومی با قابلیت اتصال پازلی هر واحد به دیگریست.  این سازه ها دارای استحکام و وزن مناسب هستند و توانایی پوشش دهانه های بسیار بزرگ را دارند.

در غرفه سازی از مدول های پرولایت به عنوان فریم های اصلی برای پوشش سقف ها و پایه چراغ های نورپردازی استفاده می شود.


گردآوری، ترجمه و تدوین: مهتاب اردکانیان

عکاس: علیرضا جهان پناه